onsdag 13. april 2011

LP-samling for skoler i Selbu og Stjørdal- 14.04.2011

Jeg forbereder meg til samling for LP- skoler i vår region.
Evalueringen av LP3-prosjektet er gjort på bakgrunn av en kvalitativ og en kvantitativ studie: " det viser at det funker".
En rapport jeg leser sier at det er en sterk sammenheng mellom skolens innsats i LP og resultater.
De gode resultater innenfor skolekulturen kan ha sammenheng med en tydelig og positiv skoleledelse, lojalitet til analysemodellen og velfungerende nøkkelpersoner.
Jeg har disse utsagn i bakhode når jeg drar på samling. Jeg er spent på om vi drøfter det samme i morgen.

1 kommentar:

  1. Vi er midt inne i en vurderingsfase LP, eller ikke LP for tiden. Skal Midtre-Gauldal kommune gå inn i LP-modellen? Jeg har begynt å sette meg inn i dette. Synes det er interessant det du sier om at det er en sterk sammenheng mellom skolens innsats i LP og resultater. Jeg trenger litt argumenter for og mot nå frem mot 15.september da vi skal har felles infomøte for alle lærerene i kommunen! Så blogg gjerne med om dette, jeg følger med!!

    SvarSlett